Ürün ve hizmetleri için fiyat belirleme bir şirketin kârlılığını belirleyen en önemli faktörlerden birisi olmasına rağmen, bu konudaki uygula yetkinliği genellikle yeterince aktif halde olmuyor .
Fiyatlandırma kararları verilirken farklı boyutlardaki dinamikler değerlendirilir müşteri için yaratılan değer, maliyetler,ciro, kârlılık gibi performans hedefleri, piyasa konumu (rekabet konumu, tedarikçilerin ve müşterilerin gücü, ikame ürünler gibi), şirketin fiyat belirleme süreçleri, bunun için kullandığı veri tabanı, analitik yetkinliği, piyasada fiyat farklılaşması uygulayabilme yetkinliği ve ödüllendirme mekanizmaları.Evet aranan kriterlerin sağlanamadığı ulaşım sektöründe marka adını çok iyi kullanabilen THY uçak bileti fiyat belirlemede ve kendi için ifade edilen fiyat stratejisi ile gerçekte uygulanan fiyat politikasının farklı olması sıkça karşılaşılan bir durumdur.
Yinede ulaşım sektörü değişkenliğe izin vermezken sabit bir fiyat politikası üzerinden karlılık stratejisi geliştirir.
Bu açıdan,THY uçuşlarında azami doluluk oranlarını ve azami gelirle gerçekleşmesi amacıyla, artan kapasitelerini etkin kullanımda ve kurumun verimliliğini artırmaya yönelik bir ticari politikada uygulaması gerekir. Bu da : Yeni fiyat stratejisi ve Yeni uçuş ağıyla (network) sağlanır.
Bunları basitçe açmak gerekirse, yeni iç hat fiyatlandırma stratejisi; Uçuşlarının doluluk oranını ve gelirlerini artırmak, aynı zamanda, daha fazla vatandaşımızın uçakla seyahat imkanından faydalanmasını sağlamak şeklinde özetleyebiliriz. Doluluk oranlarına istinaden fiyatların anlık ve değişken oluşu iyi bir planlama ve verilen hizmet açısındanda karşılıklı memnuniyet ilkesini benimserken kurumun dinamıklerini daima ayakta tutmayı hedefler .
THY nin herkezce bilinmesi gereken belli parkurlarda indirim uygulamaları ,toplumdaki, bireyler arasında faydalanılması çok mümkün seçeneler sunar aşağıdaki tabloda bu uygulamaları paylaşacağım sizlerle .
İNDİRİM UYGULAMASINDAN FAYDALANICAK YOLCU ÇEŞİTLERİ
*ÖĞRENCİ YOLCU İNDİRİMİ (Alanda öğrenci olduklarını ibraz edecekleri kart,belge)
*YAŞLI YOLCU İNDİRİMİ (65 Yaş ve üstü yolcular)
*ASKER YOLCU İNDİRİMİ (Alanda asker olduklarını ibraz edecekleri kart,belge)
*BEBEK YOLCU İNDİRİMİ (2 yaşının altındaki bebekler)
*ÖZÜRLÜ YOLCU İNDİRİMİ (Yuzde 40 engel raporuna sahip yolcular)
UCAK BILETI BILGI DEPOSU
UCUYO.NET http://www.ucuyo.net/2012/12/thy-fiyatlandirma-stratejileri.html
Fiyatlandırma kararları verilirken farklı boyutlardaki dinamikler değerlendirilir müşteri için yaratılan değer, maliyetler,ciro, kârlılık gibi performans hedefleri, piyasa konumu (rekabet konumu, tedarikçilerin ve müşterilerin gücü, ikame ürünler gibi), şirketin fiyat belirleme süreçleri, bunun için kullandığı veri tabanı, analitik yetkinliği, piyasada fiyat farklılaşması uygulayabilme yetkinliği ve ödüllendirme mekanizmaları.Evet aranan kriterlerin sağlanamadığı ulaşım sektöründe marka adını çok iyi kullanabilen THY uçak bileti fiyat belirlemede ve kendi için ifade edilen fiyat stratejisi ile gerçekte uygulanan fiyat politikasının farklı olması sıkça karşılaşılan bir durumdur.
Yinede ulaşım sektörü değişkenliğe izin vermezken sabit bir fiyat politikası üzerinden karlılık stratejisi geliştirir.
Bu açıdan,THY uçuşlarında azami doluluk oranlarını ve azami gelirle gerçekleşmesi amacıyla, artan kapasitelerini etkin kullanımda ve kurumun verimliliğini artırmaya yönelik bir ticari politikada uygulaması gerekir. Bu da : Yeni fiyat stratejisi ve Yeni uçuş ağıyla (network) sağlanır.
Bunları basitçe açmak gerekirse, yeni iç hat fiyatlandırma stratejisi; Uçuşlarının doluluk oranını ve gelirlerini artırmak, aynı zamanda, daha fazla vatandaşımızın uçakla seyahat imkanından faydalanmasını sağlamak şeklinde özetleyebiliriz. Doluluk oranlarına istinaden fiyatların anlık ve değişken oluşu iyi bir planlama ve verilen hizmet açısındanda karşılıklı memnuniyet ilkesini benimserken kurumun dinamıklerini daima ayakta tutmayı hedefler .
THY nin herkezce bilinmesi gereken belli parkurlarda indirim uygulamaları ,toplumdaki, bireyler arasında faydalanılması çok mümkün seçeneler sunar aşağıdaki tabloda bu uygulamaları paylaşacağım sizlerle .
İNDİRİM UYGULAMASINDAN FAYDALANICAK YOLCU ÇEŞİTLERİ
*ÖĞRENCİ YOLCU İNDİRİMİ (Alanda öğrenci olduklarını ibraz edecekleri kart,belge)
*YAŞLI YOLCU İNDİRİMİ (65 Yaş ve üstü yolcular)
*ASKER YOLCU İNDİRİMİ (Alanda asker olduklarını ibraz edecekleri kart,belge)
*BEBEK YOLCU İNDİRİMİ (2 yaşının altındaki bebekler)
*ÖZÜRLÜ YOLCU İNDİRİMİ (Yuzde 40 engel raporuna sahip yolcular)
UCAK BILETI BILGI DEPOSU
UCUYO.NET http://www.ucuyo.net/2012/12/thy-fiyatlandirma-stratejileri.html
Kurumsal Seyahat ve uçak bileti ihtiyaçlarınızı tek elden çözmek için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.
YanıtlaSil